امروزه رشد اینترنت در جهان به عنوان یک رسانه تجاری موجب به وجود آمدن روند های جدید در تجارت الکترونیک شده است. این مفهوم به معنای خرید و فروش اجناس ، محصولات ، کالا و خدمات به صورت آنلاین است. زمانی که تجارت الکترونیک راه ندازی شد، از آن به عنوان یک فرصت سودآور برای کسب و کارها نام برده شد.
برای مشتریان بسیار لذت بخش است در حالی که بر روی مبل در منزل و یا محل کار خود نشسته اند، محصول مورد نیاز خود را خریداری کنند . و آن را در سبد خرید محصولات قرار دهند.
با توجه به پیشرفت تکنولوژی ، امروزه شاهد تغییرات زیادی در عادات خرید مردم هستیم. و به تدریج فروشگاه های فیریکی جای خود را به فروشگاه های الکترونیکی می دهند.
فروشگاه ساز کربن تکنولوژی توسعه سبد خرید را طراحی کرد . تا مجموعه ی عظیمی از محصولات را بتوان برای کاربر نمایش دهد، تا کاربران بتوانند به راحتی محصول مورد نیاز خود را انتخاب کنند. کاربران می توانند با استفاده از مشخصات واضح محصولات کالای مورد نیاز خود را با توجه به مشخصات دقیق آن انتخاب کنند.